Як створити потрібний продукт - Мозковий штурм та створення прототипу

Маркетинг-план. Як створити продукт, який будуть хотіти?

Продовжуємо серію коміксів, у яких я з власного досвіду розповідаю про робочі інструменти маркетингу: що реально працює на розвиток компанії і збільшення прибутку.

Ми з вами вже розібралися, як дізнатися у клієнтів, який саме продукт їм потрібен. Тепер нам, власне, треба його створити. І тут може бути два сценарії: а) починаємо бізнес з «0» б) у нас вже є продукт і потрібно визначити, чи він достатньо ок, щоб його купували.

Сьогодні розглянемо перший варіант — як створити продукт з нуля, і щоб за ним ставали в чергу. Якщо в цьому моменті ви засумнівались, що це можливо — згадайте хоча б простий і старий як світ бізнес — салони краси. Одні, дійсно, так і залишаються підвальними салончиками в спальниках, але є й такі, що виростають в мережі з франшизами по всьому світу і записом на кілька тижнів.

Постановка завдання

Як створити потрібний продукт — мозковий штурм та створення прототипу

Перше, з чого починається розробка усього хорошого — чітке завдання. Саме цим і займемось. Ось тут нам і знадобляться здобуті під час підготовки знання: розуміння, яку проблему ми будемо вирішувати (потреби клієнта), а також його бар’єри та очікування.

Завдання пропоную сформулювати за такою схемою:

Як ми можемо допомогти __________ (нашій цільовій аудиторії, яку ми знайшли ось тут) вирішити/досягти/отримати/відчути __________ (ключову потребу, яку ми знайшли тут, даючи __________(наш гіпотетичний продукт, якщо такого немає – пропускаємо цю частину), за умовою _________(основний бар’єр) та _________(вигода, яку хоче отримати аудиторія).

Давайте тепер розберемо на реальній ситуації. Хто не читав мої попередні матеріали: знайомтесь, Катерина. Викладач з колосальним досвідом і бажанням відкрити власну онлайн-школу з вивчення англійської мови.

Ми вже визначили її аудиторію — так звані «ділові люди», які вивчають англійську мову заради кар’єрних досягнень. Давайте сформулюємо завдання за вище наведеною схемою. Починаємо завжди з питання: «Як ми можемо допомогти?» і деталізуємо.

Як ми можемо допомогти «діловим людям» (цільова аудиторія) досягти кар’єрних успіхів (потреба) нашими онлайн-уроками з англійської (продукт).

На інтерв’ю ми дізналися, що у них, як правило, «зовсім немає часу на все це» — це є нашим основним бар’єром. А коли таки знаходять час і беруться за навчання, їх демотивує відсутність швидкого, видимого прогресу і вони просто кидають. Відчуття прогресу — це і є наша вигода.

Отже, виходить:Як ми можемо допомогти «діловим людям» (цільова аудиторія) досягти кар’єрних успіхів (потреба) нашими онлайн-уроками з англійської мови (продукт), за умовою, що у них завжди бракує часу (бар’єр) і їм важливо мати відчуття прогресу (вигода).

Далі – шукаємо ідеї

Як створити потрібний продукт — мозковий штурм та створення прототипу

Для початку нам треба згенерувати якомога більшу кількість ідей. Для цього ми використаємо старий добрий метод групового мозкового штурму. Збираємо свою команду (або друзів, якщо команди поки немає, суперово покликати одного-двох потенційних клієнтів) і генеруємо ідеї — тобто вирішуємо вище сформульоване завдання.

Методів групового мозкового штурму є дуже багато. Я дам три ключові.

1. Якомога більше ідей. Найвартісніші ідеї, як правило, не лежать на поверхні. Щоб до них докопатися, потрібно наштормити дуже багато ідей поверхневих. Тому працюйте над кількістю і, поки, не думайте про якість.

2. Не критикуйте. Щоб мати багато ідей, вам потрібно створити максимально відкриту та мотивуючу атмосферу. Якщо будете критикувати — такої точно не вийде. Тому відкладіть усе своє раціо і з самого початку чітко домовтеся не критикувати.

3. Не думайте про реалізацію. Питання «А як ми це зробимо?» вбиває незвичні ідеї так само безжально, як і критика.

Окей, наштормили багато різного. Тепер — відбір

Наприклад, випишіть на окремому папірці усі-усі ідеї. І хай кожен учасник штурму обере три найкращі на його думку. Так ви отримаєте своєрідний рейтинг з найпопулярнішими позиціями.

Далі – тестуємо ідеї

Як створити потрібний продукт — мозковий штурм та створення прототипу

На першому етапі коротко та зрозуміло формулюємо кілька (не більше 3) топових ідей і запропонуйте їх потенційним клієнтам. В ідеалі поспілкуватися з тими, з ким ви раніше проводили інтерв’ю — вони вже в темі. Головне — попросіть висловлюватися максимально чесно та критично.

Далі, враховуючи відгуки наших клієнтів, створюємо прототип продукту. Тобто спрощений зразок продукту, який виконує його основну функцію та доносить ключову цінність.

Прототипувати не так складно, як здається на перший погляд. Головне — відпустити своє творче «я», робити все швидко та дешево. Часто для прототипування використовують підручні матеріали (картон, пінопласт, пластилін…), спеціальні програми (Гугл підкаже). Те, що він «страшненький» — це нічого. Головне, щоб передавав основну цінність ідеї.

І знову йдемо до наших потенційних клієнтів. В жодному разі не «продавайте» свій прототип, головна задача — вислухати, зрозуміти і зафіксувати усі зауваження.

Далі якщо потрібно — допрацьовуємо і знову тестуємо. І, можливо, не раз.

Натестувавшись вдоволь створюємо пробну партію продукту вже для продажу. Вітаю. У вас є версія продукту 1.0.

Чи можна простіше, запитаєте ви? Звісно, можна. Тільки може бути значно дорожче — тестування і прототипування товару рятує від багатьох помилок.

Що робити далі і як бути тим, у кого вже є бізнес і продукт, поговоримо у наступних матеріалах. Не перемикайтесь.